langtanattblitre

V 32+0

Kategori: Allmänt

Exakt 8 veckor kvar tills det är dags för lillan att komma ut. För mig får hon gärna komma om 6!
Känns fortfarande väldigt konstigt att inte behöva åka till jobbet! Igår var det lite blandade känslor då jag faktiskt hade lite tråkigt där en stund, men jag uppskattar ändå att slippa jobba. 
 
Fick i måndags sms från emmaljunga om att vår vagn nu är skickad, så den borde finnas här nästa vecka! Spännande... Ska ringa på babyproffsen på måndag och be dom sätta ihop den så vi får hämta den :)
 
Idag är det dags för besök hos barnmorskan igen! Den här gången följer inte R med eftersom han har svårt att vara ledig från jobbet. Undersökningarna är ju ändå samma varje gång, så jag tror han börjar kunna det här nu! Hoppas på att blodvärdet stigit och att allt fortfarande ser bra ut. Och lika mysigt är det förstås varje gång att få höra dom snabba fina hjärtslagen! Alla gånger har de legat över 140slag/minuten vilket (om man ska tro på myter) stärker att det är en liten flicka som gömmer sig i min mage.
 
Sparkarna har ändrat lite karaktär och nu kan dom ibland göra ont, särskilt upp mot revbenen eller när hon sträcker ut sig och det sparkas på båda sidorna av magen samtidigt. Jag antar att det börjar bli trångt därinne! 
Och nu har den första lilla bristningen behagat att komma på magen, ca 2 cm lång än så länge... Blä, jag hade gärna klarat mig utan men det är fortfarande värt varenda en av dom som kommer!!

Ha en fin dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: