langtanattblitre

V 35+3

Kategori: Allmänt

Senaste besöket hos barnmorskan visade att sf-måttet (Dvs måttet på livmodern) planat ut något och att det nu ligger på 33 cm, skönt! Jag som tvärväxt och hamnat ovanför normalkurvan.
Däremot har mitt blodvärde sjunkit ytterligare och jag ska därför imorgon börja med niferex, hoppas på att magen inte ska krångla såsom man hört att den kan göra av järntabletter! Ligger på 111 i blodvärde nu.
Hon tyckte också att jag kunde utnyttja gratis simning mer eftersom jag gått upp mer än vad som rekommenderas... Jaja, det blir nog bra!
 
I torsdags fick de första i vår föräldragrupp sin lilla bebis. Lite fusk är det allt eftersom dom inte hade beräknat datum föränn den 16 November! Jag vill också ha bebis snart! En liten pojke blev det iaf :) 
Ja, tänk... snart är det vår tur.
 
En annan sak jag märkt av sista veckorna är att jag är så övermänskligt törstig hela tiden. Kan dricka hur mycket vatten som helst utan att det gör någon verkan, särskilt kvällstid. Är otroligt torr om läpparna hela tiden också! Man skulle kunna tro att jag åkt på graviddiabetes, men mitt blodsocker ligger stadigt kring 5 så det är ingen fara med det. Kanske behöver kroppen extra vätska såhär på slutet? Läste någonstans att det iaf var bra att dricka mycket vatten för att förebygga att svälla, hur konstigt det än kan låta så...
 
Nu lite välbehövlig vila! Trött och orkeslös i kroppen idag.
V 35
V 13

Kommentarer


Kommentera inlägget här: