langtanattblitre

V 36+0

Kategori: Allmänt

Ännu en ny vecka!
Tänk att om två veckor är bebisen helt fullgången och kan därmed komma närsomhelst. Vill dock inte tänka på att det är lika troligt att vi går över tiden med två veckor vilket skulle innebära att det är 6 veckor kvar av graviditeten. Hursomhelst är det då iaf HÖGST 6 veckor kvar from idag tills vi är föräldrar. Längtar!! Vilken fantastisk julklapp vi kommer få, ingenting kommer nog någonsin kunna överglänsa den :)
 
Igår gick jag in i barnrummet och fingrade lite på bebiskläderna, dom är så små och söta! Bebisväskan är nästintill färdigpackad, det är bara kläder till mig och Robert som fattas och snacks förstås, men det är lite svårt att packa i förväg. 
 
Järntabletterna gör så att jag blir hård i magen och det är inte alls kul. Försöker dricka ännu mer vatten än jag redan gör men det verkar inte hjälpa. Ska nog börja ta dom varannan dag istället för varje! Ska till barnmorskan först om en vecka så vi får väl se vad hon säger och om järnvärdet stigit tills dess.
 
Annars är det precis som vanligt, trött som tusan! Har ont i ryggen så har extremt svårt att sova och det känns som att det blir värre för varje dag som går. Vaknar flera gånger per natt då det känns som revbenen gått av om jag ligger på sidan. Måste dock variera mellan höger/vänster sida eftersom det känns som jag ska kvävas när jag ligger på rygg, får också lätt blodtrycksfall då. Brukar sitta upp och halvsova en stund, och är jag lix vaken sätter jag mig i sängen för att "vila" ryggen.
Jag längtar tills Robert också kan bära, så vi får turas om!
 
 

Kommentarer

  • Smedh säger:

    Som sagt laktulos, får igång magen garanterat. Är ju inte världens godaste men det är jäkligt jobbigt å va hård i magen.

    2012-10-24 | 18:36:14

Kommentera inlägget här: