langtanattblitre

V 37+1

Kategori: Allmänt

Äntligen November! 
 

Barnmorskebesöket igår var snabbt avklarat. Blodtryck 123/72, urinprov UA, sf-mått 34, vikt 76,9 kg (+17,9 kg), bebis hjärtslag 142 slag/minut. Blodprov tas vid nästa besök för att kontrollera järnvärdet, hon tyckte det var för tidigt för att kunna se någon förbättring.
Men är dock glad att allt det andra var bra. Ingen havandeskapsförgiftning iallafall! 
 
Är sjukt trött och det förvärras som sagt för varje dag som går. Känner mig som en zombie på förmiddagarna och än värre på kvällarna. Kanske har det med järnvärdet att göra men också beror det nog på min tunga mage.
Enligt min app så väger bebisen i den här veckan kring 3,2 kg. Stortjejen, kom ut!
 
Hade smärtsamma sammandragningar igen igår natt. Tog upp detta med barnmorskan och hon sa att det är vanligare för omföderskor att uppleva smärtsamma förvärkar men att det inte var någonting konstigt. Hon la också till att det inte är någon fara om bebisen kommer ut nu, också skrev hon in i journalen att jag hade haft det jobbigt med sammandragningar. Hon tyckte också att bebisen glidit ännu längre ner i bäckenet och sf-måttet hade ju endast ökat med 1 cm på 2 veckor så det är nog mycket möjligt! Tycker det trycker betydligt mer neråt än tidigare och jag får springa och kissa med jämna mellanrum.
 
Vi längtar efter Dig lillskruttan. Nu vill vi att du ska komma ut så vi får se vad du är för en liten person...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: