langtanattblitre

V 30+4

Kategori: Allmänt

Jag har så fruktansvärt ont i ryggen nuförtiden. Särskilt kvälls och nattetid. 
På natten tumlar jag runt värre än en torktumlare för att försöka hitta en bra position, men oftast är det helt omöjligt vilket innebär att jag är vaken flera gånger per natt.
Så summa summarum så är jag dödstrött med en jädra ryggvärk... härligt!
 
På torsdag är det dock äntligen dags för att jobba sista arbetspasset. Bara 4 dagar kvar nu! Jag borde kunna stå ut! Pendlar mellan att tänka att jag inte orkar en enda dag till och att tänka att det ju faktiskt bara handlar om 4 arbetspass vilket brukar gå fort... Längtar!
 
Lilla fröken i magen är väldigt aktiv men sparkarna har mer och mer förflyttats och hamnat under mitt högra revben. Kanske har hon redan nu vänt sig? Har inte barnmorsketid föränn den 26/9, men ska bli spännande och höra vilken position hon ligger i då! Har aldrig under hela graviditeten lyckats känna kroppsdelar, dvs specifikt ett ben eller arm eller huvud... Kanske beror detta på att jag har moderkakan i framvägg? Jag har iaf hört om andra som känt precis hur deras bebisar legat, men det gör alltså inte jag! Jag känner bara vart hon sparkar, även om sparkarna numera känns i heeela magen istället för på ett enda ställe...
 
Laddat hem de första 4 avsnitten av -En unge i minuten- och börjat se om dom... Herregud, jag hoppas jag överlever den kommande förlossningen. Börjar faktiskt känna mig nervös och lite rädd inför det.
 
Nu välbehövlig vila i soffan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: