langtanattblitre

V 15+1

Kategori: Allmänt

Älskade R säger att jag måste sluta äta och tänka på min fetma. Självklart med glimten i ögat ;)
Har gått upp 5 kg sedan det blev plus på stickan. Åt dock väldigt lite innan då jag var inne i en "down-period" och låg ganska lågt i vikt.
Sedan jag vägde in mig hos barnmorskan har jag gått upp 3 kg av de totala 11 kg man får gå upp under hela graviditeten.  Lycka till! Jag kommer garanterat gå upp mer varese jag vill eller inte.
Annars mår jag oförskämt bra, så bra att jag vissa dagar undrar om det verkligen finns någon därinne..
Tröttheten har börjat släppa och jag kan fungera någorlunda normalt igen! Jag behöver inte sova flera timmar under dagen trots en hel natts sömn. Hur gör dom som får barn nummer två och inte kan vila på dagarna när den tröttheten slår in? Mammor är fantastiska varelser.
Känns otroligt skönt att jag helt plötsligt blev ledig idag. Skulle egentligen ha lagt schema hela förmiddagen, men blev klar med det redan igår så jag tog ut lite minustid! Det behövdes nog ändå eftersom förkylningen ännu inte vill släppa taget om mig. Lägg sedan på en rejäl dos av pollenallergi också kan ni föreställa er hur jag mår på dagarna/nätterna.
Nu ska jag försöka stöka litegrann härhemma.
Ha en fin dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: