langtanattblitre

V 17+5

Kategori: Allmänt

Hade en sån otäck dröm inatt! Drömde att vi var på ultraljud och läkaren sa att fostret var 4 cm långt. Jag förstod direkt att det var något fel på barnet, men läkaren verkade inte det minsta bekymrad eftersom barn ju utvecklades olika fort. När jag argumenterat en stund för min sak utan att få något gehör så började jag storgråta och krävde ett till ultraljud två veckor senare.. Jag gick inte från ultraljudet med en känsla av lycka, utan snarare var jag livrädd att min bebis hade dött för längesen trots att vi såg det lilla hjärtat picka på.
Ja usch, det var inte alls någon trevlig dröm! Jag hoppas på att vårt riktiga ultraljud om en vecka blir en betydligt trevligare upplevelse.

Idag ska jag försöka städa upp lite härhemma. Har haft semester hela helgen men vi har ordnat upp ute på gården, oljat in altanen, målat utemöbler, klippt gräs, planterat sommarblommor, kört skrot osv. Så jag har inte riktigt hunnit med insidan!

Ibland känns det som att jag känner något inifrån magen, något litet sprattel, eller mer som en bubbla som spricker. Jag vet inte om det är bebisen som ger sig till känna eller om det bara är gaser ;) Jag önskar jag kunde vara säker på att det är bebisen som säger hej så jag kunde vara lite mindre orolig. 

Ha en fin dag!

Kommentarer

  • SusyQ säger:

    Skulle tro det är bebisen, precis så kändes det för mig båda gångerna. Sen blir det bara tydligare och tydligare :)

    2012-06-19 | 13:44:59
    Bloggadress: http://ivantanpalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här: