langtanattblitre

V 23+0

Kategori: Allmänt

Äntligen har vi fått tapetserat i barnrummet, så R håller på och fixar med lister och dörrfoder därinne medans jag mest njuter av att vara ledig. 

Jag tycker magen börjar bli stor och otymplig och på mornarna har jag så ont i ryggslutet att det känns som om jag inte kommer ta mig upp. Detta brukar dock släppa när jag fått komma upp ur sängen och börja röra på mig..
I övrigt mår jag bra! Alldelens förträffligt. 
 
Nästa torsdag är det äntligen dags för barnmorskebesök igen! Då är det 12 veckor sedan vi var där sist. Äntligen ska vi få höra lillans hjärta slå. Min oro har dock släppt ganska mycket eftersom jag nu känner hennes sparkar och buffar dagligen. Hon börjar även ha en egen dagsrytm så jag vet ungefär när jag kan förvänta mig att känna henne. På morgonen och kvällarna är hon som mest aktiv, då jag ligger still i sängen/soffan passar hon på att buffa runt därinne. Världens mysigaste känsla.. 

Vår alldelens egna efterlängtade bebis ligger i min mage och ger sig tillkänna. Vem hade kunnat ana det? Vi är så tacksamma...
 
Nu ska jag fortsätta virka på bebisskallran jag börjat på!
Ha en fin afton.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: