langtanattblitre

Varför är jag så rädd??

Kategori: Allmänt

Det känns skönt att vi kommer framåt, verkligen. MEN! Jag är så jävla rädd... kommer på mig själv på kvällarna när lampan släckts att jag ligger klarvaken, kallsvettig och med hjärtklappning över ivf:en.
Varför?
Jag har ingen aning om hur jag kommer reagera på hormonerna eller om äggplocket gör så jävla ont som jag inbillar mig att det ska. Och jag är heller inte helt säker på att jag kommer dö av den lugnande tabletten samt morfinet ;)
Så vad är jag rädd för?
Helt logiskt vet jag ju att det inte ger mig någon positiv styrka att oroa mig i förväg, men jag gör det ändå.
Jag googlar och googlar och ger mig nästan inte föränn jag hittar en hemsk ivf historia som jag får grunna på när natten kommer.
Jag är en hemsk människa.
Måtte jag bli mamma snart så jag får bli normal igen..

Kommentarer

  • SusyQ säger:

    Jag var också jätterädd för IVF, skjöt på det varje gång vi började diskutera när vi skulle börja försöken. Tror det bara är nyttigt att inte ta lätt på alla konstigheter man utsätter kroppen för.

    Kram

    2012-01-15 | 16:04:34
    Bloggadress: http://www.ivantanpalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här: