langtanattblitre

Mens!

Kategori: Allmänt

Kanske första gången någonsin man längtat efter att mensen ska komma så man får köra igång på riktigt, och det gjorde den i söndags!
Så jag ringde IVF kliniken igår och fick då veta att jag kommer börja med puregon sprutorna nästa onsdag dvs den 15/2, då kommer jag även halvera sprayen. Den 20/2 ska jag in på kk för att ta ett blodprov och den 23/2 görs ultraljud och då kommer jag få veta när jag ska ta ägglossningssprutan. Preliminärt ägguttag beräknas fortfarande till v.9!
Känner mig nervös men förväntansfull, kanske alldelens för förväntansfull! Får hejda mig ibland när tankarna skenar iväg till barnrum och barnvagnar. Vi är inte riktigt där än, men jag hoppas vi kommer dit..
Ringde kuratorn idag. Bröt ihop totalt när hon frågade vad jag hade för bekymmer. Hon tyckte att jag hellre var ett fall för psykologen så hon skulle kontakta henne så att hon ringer upp mig i eftermiddag. Tyvärr jobbar jag hela eftermiddagen, men jag hoppas att jag ska kunna hålla skenet uppe ändå.
Även om vi lyckas med det här försöket så har jag saker jag behöver bearbeta, jag vill vara den absolut bästa mamman jag kan vara till mina barn och det kommer jag bara kunna vara om jag själv mår bra. Jag hoppas jag nu kan få den hjälp jag nu så länge behövt.
Ha en bra dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: