langtanattblitre

Hatar mina äggstockar!

Kategori: Allmänt

Ultraljudet i torsdags visade en äggblåsa på höger sida och två på vänster, det bestämdes då att jag skulle fortsätta med nuvarande puregon dos 250IE t.om idag. Har nu på morgonen varit och gjort ytterligare ett ultraljud som visade 1 äggblåsa på höger sida och 3 på vänster, hon såg även vätska i vänster äggstock vilket tyder på överstimulering så dom kommer förmodligen inte våga stimulera mig mer.
Jag hatar puregon!! Varför fick jag inte menopur? Om jag ändå var en av de lyckliga som bodde i ett landsting där man får 3 försök, men icket... det här är vårt enda landstingsfinansierade försök också går det åt h-vete.
Och alla dom som sagt att jag är så ung och att det kommer gå så bra... Känner mig så jävla nere just nu!
Ska in till chefen och räkna bort tid från schemat pga min sjukskrivning. Ska egentligen jobba 12-21 idag men vi får se om det blir en kortkväll eller om jag ska jobba hela passet.
Nu är det bara vänta på att dom ringer från Umeå med besked om när vi ska plocka ut dom få äggen jag har producerat...

Kommentarer

  • Busan säger:

    Hej vännen! Åh, jag förstår att du är nere för ännu ett bakslag. Men försök vända på din känsla och älska din kropp istället - alla delar, även äggstockarna som verkar jobba emot dig just nu. Tänk att de ska vara med och föra ert barn till er. Försök lita på dem, att de kan fixa det. Det låter kanske helknäppt att tänka så, men jag tror att din kropp är vis och har allt den behöver för att ge liv. Tänk om det finns ett guldkorn i alla "hinder" som du upplevt hittills? Tänk om allt kommer falla på plats när du hittar och förstår dessa guldkorn?



    Jag tror på dig! Massor med styrkekramar :)



    Busan

    2012-02-28 | 12:43:33
    Bloggadress: http://alskadeunderbaraliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här: