langtanattblitre

Äggplock-check!

Kategori: Allmänt

Puh... jag hade inte alls behövt gruva mig som jag gjort!
Vi kom in till kliniken kl 8.00, då blev vi visade in på ett rum som var tvådelat med ett skynke men vi var än så länge ensamma därinne. Vid 8.30 blev R hämtat för att leverera sin del, jag satt då kvar på rummet och väntade. Vid 08.50 kom en sköterska och satte kanylen i min arm samt att jag fick två citodon. Jag trodde att allt skulle vara överstökat vid det här laget, men det var en lång väntan!! Hon berättade att det var 3 par före oss och att vi skulle få komma in strax efter 9.00. Citodonet gjorde mig härligt lugn och varm om kinderna. Medans vi satt och väntade kom ett till par som gömde sig bakom skynket. Ungefär 9.25 kom sköterskan och hämtade in oss till gynrummet, väl där fick jag kissa och ta av mig nertill medans R fick ta på sig en rock och skoskydd och ta plats bredvid mig. När jag satte mig i gynstolen fick jag på mig ett par otroligt sexiga knähöga sockar!;)
Så var det dags! Jag bad sköterskan om en lägre morfindos eftersom jag är känslig för att det snurrar i skallen, men trots en lägre dos fick jag åka lite karusell medans doktorn bedövade slidväggen. Mitt hjärta slog nog i 150 vid det här laget, sedan kom embryologen in och dubbelkollade våra personnummer så att allt stämde, också var vi igång. Eftersom jag bara hade en mogen äggblåsa på höger sida så började han där och jag kände absolut ingenting!! Så i mitt morfinhöga tillstånd sa jag till läkaren "Men Guuud vad duktig du är!", men jag fick knappt ett leende tillbaka. Typiskt doktorer, otroligt skickliga på det dom gör men har svårt för den sociala kontakten (enligt mina erfarenheter). Vänster sida kändes det mer eftersom att där fanns fler äggblåsor, men det gjorde inte mycket ondare än ett vanligt stick i armen. Och helt plötsligt var det klart och ingen var lyckligare än jag!
Så nu har jag undrat hela dagen, var det de här jag gruvat mig för? Nej huvva, det gick hur bra och fort som helst!
Efteråt fick vi gott fika och jag fick ligga med en värmedyna på magen, så härligt!
Efter nästan 2 timmars ytterligare väntan fick vi beskedet att de fått ut 7 ägg! Jippie sa jag!! Hade förväntat mig högst 4 så det var som att dra en vinstlott.
Nu är jag otroligt lättad över att det här är över, känner hur hela min kropp slappnar av på ett sätt som den inte gjort på länge! Har dock lite ont i vänster sida av magen, men det kan jag stå ut med!
Vi är lediga resten av veckan både jag och R, känns otroligt skönt för på fredag ska vi tillbaka till Umeå kl 13.40 för att bli gravida!! :)
Nu myser vi ner oss i soffan med lite mitt-i-veckan-tacos.

Kommentarer

  • SusyQ säger:

    Va skönt att det gick så bra, hade också hört mycket om hur fasligt ont det ska göra att plocka ägg. Åh så spännande, ska hålla tummarna för er på fredag!

    2012-02-29 | 22:15:15
    Bloggadress: http://ivantanpalivet.blogspot.com
  • StinaL säger:

    Tack snälla Busan! Blir en spännande dag idag, men kanske ännu mer spännande om två veckor!:)

    Kram!

    2012-03-02 | 09:13:52

Kommentera inlägget här: