langtanattblitre

V 26+5

Kategori: Allmänt

Härligt med en ledig dag idag! Fick med mig två barn hem igår också på köpet som sovit över inatt, mysigt.
 
Idag när jag stoppade in bebislakan i tvättmaskinen så slog det mig plötsligt. Herregud, vi kommer ju få en bebis. En helt sjuk men magisk känsla som sköljde över mig. Tänk så länge vi väntat på det här, det går inte ens föreställa sig. Tänk om vi fortfarande varit i -Vi försöker- träsket. Med kanske ett nytt ivf försök på intågande efter semesterstängt. Nej usch, jag vet inte om man hade orkat det... När jag går tillbaka och läser bloggen så känner jag att jag verkligen var på bristningsgränsen och att det var tur att jag fick till en sjukskrivning där och då. Hur orkar dom som får kämpa med försök efter försök? Jag beundrar er verkligen. Vi är så otroligt lyckligt lottade!
 
Med det sagt så måste jag även få gnälla lite. Nu börjar det faktiskt bli lite jobbigt, och det känns i kroppen. Jag har otroligt ont i ryggen, särskilt kvällstid och på morgonen. På nätterna far jag runt som en propeller för att hitta en bra sovställning. När jag anstränger mig (städar, går mycket, bär tungt) får jag ont i båda höfterna men kanske främst höger. 
Men jag tar gärna alla dessa krämpor bara lillan är frisk och kry när hon kommer ut. Jag längtar!
 
Vill ha besked om havandeskapspenningen så jag kan slappna av! Är ändå inställd på att jag jobbar mitt sista pass den 20 September. Tiden kunde nog inte gå långsammare just nu...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: