langtanattblitre

V 25+6

Kategori: Allmänt

Ja, så då var ju tanken att igår skulle bli min första arbetsdag efter 4 veckors semester, men natten mot måndag började jag kräkas rejält. Härligt! R sprang upp i paniken och började googla på om det kunde vara farligt för bebisen, vilket det inte skulle vara så länge det var en "vanlig" magsjuka som inte pågick mer än 48 timmar. Lilltjejen därinne har aldrig sparkat så mycket som igår när jag låg i sängen hela dagen och vilade, så det kändes lugnande... Enda jobbiga är att jag nu har ännu mer ont i ryggen och måste försöka röra på mig idag och imorgon, känner mig helt stel efter att ha legat en hel dag. Inte så konstigt kanske...
 
Och igår när jag vaknade från en av mina microtupplurer så märkte jag att jag var alldelens blöt på tröjan, en fläck som var lite större än en femma. Fick lite halverst panik och ringde syster som försäkrade mig om att det var helt normalt att läcka mjölk såhär tidigt. Trodde mer att det kunde komma nån vecka innan förlossningen! 
 
Idag känner jag mig dock som en människa igen och har kunnat äta normalt. Ska försöka orka byta i sängen och städa upp toaletten. Måste bara lyssna på ryggen så den inte totalt ger upp.
 
Ha en fin dag!

Kommentarer

  • Smedh säger:

    Får som dåligt samvete att det var jag som smittade dej. Men bra att du mår bättre nu iaf. Det gör jag oxå.

    2012-08-14 | 17:25:18

Kommentera inlägget här: