langtanattblitre

V 25+0

Kategori: Allmänt

Ny vecka och ny barnmorska. Fick veta vid förra barnmorskebesöket att "vår" barnmorska ska börja jobba på förlossningen så vi kommer få möta en ny hädanefter. Det känns sådär, tyckte om vår barnmorska! Men har vi tur så kanske hon jobbar dagen D, då det är dags för lillan att komma ut. Så fick hem en kallelse idag så nästa barnmorskebesök blir den 3/9, egentligen en vecka försent men de har tydligen så fullbokat. Babyboom!
Innan dess kommer föräldragruppen starta, vi har den första träffen den 28/8. Spännande!
 
Nu har vi bara några få dagar kvar på semestern... på måndag är vi tillbaka på jobbet igen, så vi försöker njuta dom här sista dagarna. 
Vi har hunnit med en massa rensning på semestern, av både garage och uteförråd. Två fulla lass till soptippen har det blivit, känns hur skönt som helst. Nu finns det en möjlighet att rymma en barnvagn därinne om man vill!
Och att barnrummet numera är klart känns också fantastiskt skönt. Detta innebär att vi bara har kvar lite garderobsrensning inne och sen är vi fit for fight! Men det får bli när det blir. Första prioritet är klippning och badning av hunden som förmodligen kommer ske imorgon. Drar mig alltid inför det eftersom jag alltid får så ont i ryggen efteråt, och med min nya framtunga kropp lär ju inte ryggen protestera mindre...
 
Skönt att det förhoppningsvis bara är 6 veckor jag ska jobba sen. Har inte fått besked om havandeskapspenningen än, men jag förutsätter att jag kommer bli beviljad det. Vi har något stort att se fram emot trots att semestern snart är över, så för oss är det överkomligt att återgå till verkligheten på måndag.
 
Ha en fin dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: