langtanattblitre

Det gäller att orka.

Kategori: Allmänt

Ja, det gäller verkligen att orka strida och kämpa för sin sak när man är ofrivilligt barnlös.
Jag hade slut remisser för att ta blodprov (som görs de menscyklar jag äter pergo) så jag skickade ett mail och bad sköterskan att skicka EN remiss så jag kan ta blodprov den 22/6.
Jag fick till svar att hon skulle skicka "remisser" hem. Remisser, i plural. Jag antar att hon har tänkt jag ska äta pergon fler månader, men jag orkar inte det. Nej. Nej, sa jag!

Hursomhaver, detta är ca 1,5 veckor sedan och jag har forfarande inte fått hem någon remiss. Ingenting fungerar som det ska! Om det hade fungerat som det skulle så borde dom ha haft koll på att de tre remisser jag tidigare fått hem är slut och att jag måste ha fler. Ok, det funkade inte så. Men när jag nu mailar och ber om fler, borde inte det ge resultat? Jag börjar vara lite less faktiskt..

Nåväl, får skicka ännu ett mail och hoppas på det bästa..

2 dagar kvar till den stundande semestern.
På torsdag ska vi åka på mammas grav och sommarplantera. Jag önskar hon kom till mig och planterade på min gård istället. Det borde vara så. Jag borde inte behöva åka till hennes grav, inte än på flera år. Men detta blir tionde året.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: